Retur/byte
X

Användarnamn

X

X
Full ångerrätt gäller inom fjorton dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att varan är i nyskick. Returrätten gäller även om priserna är nedsatta.

Vill du byta storlek? Returnera varan som inte passar, och lägg en ny beställning. Då får du din nya vara snabbare! 

Ångerrätten gäller ej för ljud- eller bildupptagningar (t.ex CD-skivor) om förseglingen brutits. Böcker, tidningar och hårprodukter är också undantagna från ångerrätten. Men vill du t ex ge bort en tidning, bok eller hårprodukt och kunna returnera den om mottagaren inte vill ha den, hör av dig i samband med att du lägger beställningen så förseglar vi varan. Är förseglingen intakt får du byta.
Hygienprodukter såsom underkläder, badplagg och rakprodukter förseglar vi innan vi skickar iväg dem. Är förseglingen intakt så får du byta, inte annars. Bytes- och returrätten gäller inte heller på specialbeställningar om inget annat avtalas. Biljetter är även de undantagna från returrätten.

Bifoga gärna en kopia på din följesedel eller ett brev där ditt namn, din adress och ditt ordernummer står. Bara så att vi vet vad returen gäller.

Kunden ansvarar för att returvaran återkommer till Skylark AB i oskadat skick. Vi måste kunna sälja varan till en annan kund. 

Om du väljer att returnera varan utan spårbart kolli-ID och varan inte skulle nå oss kommer inte återbetalning/byte ske. Varorna är kundens egendom ända till vi fått dem. 

Var vänlig använd inte, tvätta inte, stryk inte ett klädesplagg du har tänkt att returnera. Klipp inte heller bort eventuella prislappar. Det samma gäller förpackningar så som skokartonger och dylikt, de måste vara i sådant skick att vi kan sälja varan igen. Har så skett, kommer inte återbetalning att ske.

Om du bor utanför EU så har paketet från oss ett speciellt importnummer, detta nummer måste anges på din retur och det måste framgå att det är en retur. Annars måste vi betala importkostnader och det är ju onödigt.

Vi gör en återbetalning till dig när vi mottagit och godkänt returen.  Vi berättar mer om du kontaktar oss på order@sivletto.com.

Använd gärna den förbetalda fraktsedel som vi bifogar.

Vänligen tillåt 30 dagar för vår och bankernas hantering av ditt ärende.

Reklamation

För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst omgående på order@sivletto.com. Vi skickar dig en ersättningsvara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. För retur av defekta varor skickar vi en fraktsedel med betalt porto.