Leveransvillkor
X

Användarnamn

X

X

Leveransvillkor


Allmänt

Vi levererar till i stort sett hela världen. För att handla hos oss måste du vara myndig.

Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering. Genomförd beställning innebär att du samtycker till att namn och personnummer registreras i vårt kundregister.

Alla varor förblir Skylark ABs egendom till dess full betalning kommit bolaget tillhanda.

Minsta beställningsbelopp som expediteras är 100 SEK inom Sverige och 200 SEK utanför Sverige.

Skicka inga förskott. Vi kan inte ansvara för t.ex pengar, checkar och frimärken som skickas i brev. Om du inte bor i Sverige så vill vi att du tar del av våra leveransvillkor på engelska som innehåller viktig information för utlandsorder.

Beställning
Produkter beställs via internet på Sivlettos webbshop. Om du får problem är du välkommen att skicka e-post till oss. En beställning via internet är genomförd när du erhållit en orderbekräftelse från oss. Vi garanterar dock inte att vi kan leverera alla de produkter du beställt. Du kan följa din order om du loggar in och klickar på orderstatus. Vid leverans får du ett kvitto via e-post. Spara det! Vi reserverar oss för ev slutförsäljning av produkter.

Priser & Leverans
Priserna på våra varor anges i svenska kronor. Då endast ett pris anges inkluderar det moms. Momsen är 25% för alla varor utom secondhand-produkter som marginalvinstbeskattas. Tidningsmomsen är 6%. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på hemsidan utan föregående avisering.
Vi strävar efter att skicka din beställning inom 1-5 arbetsdagar (vardagar) från det att du har lagt beställningen. Vi skickar ej under helger eller högtider. Leveranstid är vanligtvis 1-3 arbetsdagar från att försändelsen skickas. Vissa varor finns på externt lager och då kan vi skicka din order 8-10 arbetsdagar efter mottagen beställning.


Ej uthämtad vara
Vi debiterar 300 kronor för ej uthämtade varor. Om kunden vill att vi ska skicka på nytt så debiterar vi kunden kostnaden för returfrakten till oss, samt kostnaden för att skicka paketet igen. Denna sammanslagna kostnad läggs ovanpå tidigare order.

Leveransinfo
Vi skickar alla paket direkt till ombud och du kvitterar ut paketet med legitimation. Detta för att säkerställa att paketet hamnar i rätta händer. Du får alltid ett försändelseid så du kan följa ditt paket online eller i app för smarta mobiltelefoner. Avisering får du av fraktbolaget, via ett SMS. Vissa fraktbolag skickar dock bara SMS till svenska mobilnummer. 

Leveransproblem som vi känner till får du information om ifall du lämnat en epost-adress där vi kan kontakta dig. Varor som vi inte kan leverera restnoteras ej utan måste beställas om av dig. 

Transportskador
Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på platsen. Har du öppnat paketet och upptäcker skada så kontakta oss.

Kunduppgifter
För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält vid kundregistreringen som är obligatoriska. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras. Varje gång du lägger en ny beställning hos oss ska du kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella. Sivletto lämnar inte ut några kunduppgifter till andra än de partners vi har för betalningsbevakning, i de fall där det är nödvändigt.

Ångerrätt/bytesrätt
Full ångerrätt gäller inom fjorton dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att varan är i nyskick. Vi måste kunna sälja varan till någon annan kund.
Returporto betalas av kunden. 
Vad gäller byte ber vi dig lägga en ny beställning. Detta gör att du får din nya vara mycket snabbare än om du väntar på vår returhantering.

Reklamation
För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst omgående på order@sivletto.com. Vi skickar dig en ersättningsvara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. För retur av defekta varor skickar vi en fraktsedel med betalt porto.

Force majeure
Skylark AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl. a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.