X

Användarnamn

X

X

Leveransvillkor


Allmänt

Vi levererar till hela världen. För att handla hos oss måste du vara myndig.

Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering. Genomförd beställning innebär att du samtycker till att namn och personnummer registreras i vårt kundregister.

Alla varor förblir Sivlettos egendom till dess full betalning kommit bolaget tillhanda.

Minsta beställningsbelopp som expediteras är 100 SEK inom Sverige och 200 SEK utanför Sverige.

Skicka inga förskott. Vi kan inte ansvara för t.ex pengar, checkar och frimärken som skickas i brev. Om du inte bor i Sverige så vill vi att du tar del av våra leveransvillkor på engelska som innehåller viktig information för utlandsorder.

Beställning
Produkter beställs via internet på Sivlettos webbshop. Om du får problem är du välkommen att skicka e-post till oss. En beställning via internet är genomförd när du erhållit en orderbekräftelse från oss. Vi garanterar dock inte att vi kan leverera alla de produkter du beställt. Du kan följa din order om du loggar in och klickar på orderstatus. Vid leverans får du ett kvitto via e-post. Spara det!

Priser & Leverans
Priserna på våra varor anges i svenska kronor. Då endast ett pris anges inkluderar det moms. Momsen är 25% för alla varor utom secondhand-produkter som marginalvinstbeskattas. Tidningsmomsen är 6%. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på hemsidan utan föregående avisering.

Ej uthämtad vara
Vi debiterar 300 kronor för ej uthämtade varor.

Leveranstider
Om du beställer före kl 10 mån-tors så bör du ha paketet nästa vardag. Läggs ordern efter kl 10 skickas den nästa vardag, med leverans nästföljande vardag. Beställningar lagda fredag (efter kl 10), lördag eller söndag skickas påföljande måndag, med leverans tisdag. Detta är förväntade leveranstider och vi kan inte garantera att produkterna kommer fram enligt ovan då oförutsedda förseningar kan uppstå. Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten med en dags fördröjning, denna är inte inräknad. Du kan följa din order om du loggar in och går till Min sida. Tänk på att om du angett mobilnummer så får du oftast endast avisering via SMS från Posten.
Leveransproblem som vi känner till får du information om ifall du lämnat en epost-adress där vi kan kontakta dig. Varor som vi inte kan leverera restnoteras ej utan måste beställas om av dig. Om leveransen av din beställning skulle bli uppdelad betalar du endast frakt för den första leveransen. Tänk på att paket bara ligger 14 dagar på utlämningsstället!

Transportskador
Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på platsen. Har du öppnat paketet och upptäcker skada så kontakta oss.

Kunduppgifter
För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält vid kundregistreringen som är obligatoriska. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras. Varje gång du lägger en ny beställning hos oss ska du kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella. Sivletto lämnar inte ut några kunduppgifter till andra än de partners vi har för betalningsbevakning, i de fall där det är nödvändigt.

Ångerrätt
Full ångerrätt gäller inom fjorton dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att varan är i nyskick. Kontakta alltid Sivletto innan du returnerar en vara!

Reklamation
För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst omgående på order@sivletto.com. Vi skickar dig en ersättningsvara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. För retur av defekta varor skickar vi en fraktsedel med betalt porto.

Force majeure
Sivletto är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl. a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.